Fem mest lästa artiklarna 2019

Som vanligt så här års är det läge att kolla vilka artiklar som fått flest visningar. Här har du de fem som toppade statistiken på staunstrup.se under 2019

Hoppas du tycker det är lika intressant som jag att se vilka artiklar som gått bäst under 2019. Precis som förra året har jag bara tagit med artiklar skrivna under året. Jag har en del poster som får mycket trafik varje år, och som därför dyker upp år efter år i den här sortens sammanställningar – vilket blir lite repetitivt.

Här är årets segrare i visningar (länkar i rubrikerna):

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

 

1. 10 trender i sociala medier för 2019

Det är alltid intressant med trendspaningar, och liksom tidigare år blev min genomgång av vad jag trodde skulle vara viktigt för sociala medier under 2019 den mest lästa nya artikeln. Sociala medier fortsätter att intressera och engagera marknadsförare och kommunikatörer.

 

2. Så fungerar algoritmer i sociala medier

Det är omöjligt att förstå hur sociala medier-nätverk fungerar utan att känna till deras användning av algoritmer. Jag gjorde en genomgång av hur de används i sociala medier, med fokus på att få marknadsförare att jobba med algoritmerna, och inte emot dem.

 

3. Sju trender inom content marketing 2019

Som sagt, trendspaningar är populära – och content marketing är ett område inom marknadsföring som utvecklas mest.  Jag gjorde sju spaningar kring sådant jag trodde skulle vara extra intressant under 2019.

 

Missa inte boken som kan hjälpa dig att göra bättre innehåll: Contenthandboken. Beställ den idag

 

4. 11 skäl att B2B-företag misslyckas med sociala medier

Framgångar och misslyckanden drar båda läsare – och när det handlar om sociala medier finns ett stort intresse. I den här artikeln ställde jag frågan varför så få B2B-företag lyckas med sin närvaro i sociala medier, och hittade 11 anledningar

 

5. TikTok – Vad det är och varför du ska ha koll på det

Under 2019 växte TikTok allt snabbare, och hamnade mer och mer i fokus för vårt intresse. Jag hävdade att om marknadsförare inte hade koll på TikTok ännu så var det hög tid – och skrev en introduktion till videoappen.

 

Där har du dem – de fem mest lästa artiklarna från förra året på min sajt. Förhoppningsvis hittade du någon som var ny för dig.

 

Vill du att ditt företag ska bli bättre på att arbeta med digital marknadsföring, content marketing, account based marketing eller sociala medier? Jag jobbar på Brandmovers, en content marketing-byrå som kan hjälpa er med allt från strategi till genomförande och uppföljning. Kontakta mig så berättar jag mer.

 

2 kommentarer på Fem mest lästa artiklarna 2019

  1. Katarina Hjertstedt säger:

    Hej Pontus!

    Jag vet att det förekom en siffra under en lång tid vad gäller filmens intåg inom marknadsföring, bl a i nyhetsbrev, appar och poddar. Man pratade om att 2019 skulle 80% av all trafik på nätet utgöras av video.
    Jag skulle vilja veta om det blev så? Vet du, eller hur kan jag själv ta reda på detta?

    Mvh
    /Katarina

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.