Dags för årets sista länkar – sen blir det paus till Januari. Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital utveckling och digital marknadsföring. Denna vecka kan du se John Ekman förklara mätutmaningar i digital marknadsföring på ett briljant sätt samt läsa om att Pelotons varumärke kan stärkas av dålig film, Detta googlade vi på i Sverige 2019 och Hur Netflix använder psykologi i sin användarupplevelse. God läsning!
1. Dagens första länk går till en video med John Ekman, konverteringsexperten som bl.a starta Conversionista. Han gör en lysande presentation av komplexiteten kring vad vi mäter och hur inom marknadsföring som du måste se. Kort, klockren och väldigt rolig, och John blev utsedd till Årets trendspanare av IAB Sverige för bedriften:
I februari kommer Contenthandboken. Säkra ett signerat ex redan nu
2. I förra veckan handlade en av länkarna om Pelotons annons som var så dålig att aktiekursen sjönk. Men enligt marknadsföringsgurun Mark Ritson kan den på sikt faktiskt stärka varumärket: Peloton’s ad is bad, but will ultimately benefit the brand
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
3. Vad sökte vi på i Sverige 2019? Enligt Google var de populäraste söken bl.a pudlar, Aperol Spritz och Varför firar vi midsommar i Sverige: Året med Google Sök
4. Netflix är som bekant duktiga på användarupplevelse och att få oss att stanna kvar hos dem. I detta spelar psykologi en väsentlig roll, och de använder bl.a ömsesidighet samt Cocktailparty-effekten för att lyckas: How Netflix uses psychology to perfect their customer experience
God läsning!
0 kommentarer på Fyra länkar värda att se och läsa v 50 2019