Här är de fem artiklar från 2019 som jag tror du som arbetar med marknadsföring eller kommunikation har mest nytta av. Jag hoppas du hittar något av värde i en eller flera av dem
Så här års brukar jag sätta ihop en post om vilka artiklar som har fått flest visningar under förra året. Så även i år, och om du är nyfiken på vilka som toppade listan för 2018 så hittar du svaret här.
Men de som gått bäst är inte alltid de man själv är mest nöjd med – eller tycker ger mest värde åt användarna. Så var det även 2018, därför har jag satt ihop den här listan med artiklar som jag tror att de flesta besökare här har nytta av.
Här är de – Klicka på rubrikerna för att komma till dem:
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
1. Data-driven storytelling – Skapa berättelser av din information
En introduktion till hur du kan använda ditt företags data för att skapa berättelser. Storytelling med hjälp av data blir allt vanligare, och data är någonting alla företag har gott om. Artikeln ger dig både tips och inspiration för att komma igång.
2. Nio saker som kan förbättra din organiska räckvidd i sociala medier
Det började egentligen med att jag skrev en artikel om hur algoritmer i sociala medier fungerar. Utifrån den ställde jag frågan om vi verkligen gör allt vi kan för att få bra organisk räckvidd i sociala medier? Mitt svar blev nej, och utifrån vad jag lärt tog jag fram nio tips som kan göra skillnad.
3. Sju misstag du inte får göra i Account Based Marketing
Jag tycker ABM är en metod som kan förbättra både marknadsföring och försäljning för många B2B-företag. Men precis som med allt annat krävs det att man gör rätt. Jag tog fram sju misstag som är viktiga att undvika.
4. Du behöver content som går på djupet
Det räcker inte med att ha innehåll som enkelt och ytligt beskriver det ditt företag eller organisation gör – Du behöver även innehåll som verkligen dyker ned ordentligt i olika ämnen och teman.
5. Nio sätt ditt företag kan bli bättre på sociala medier
De flesta företag vill bli mer framgångsrika i sitt arbete med sociala medier. Men många upplever att det är svårt och inte går så bra. Jag tog fram nio konkreta saker du kan göra för att ändra på detta – och slängde med ett bonustips som egentligen är det som har störst betydelse.
Där har du dem – de fem pärlorna jag tyckte förtjänade en andra chans. Hoppas du hittar något läsvärt i en eller flera av dem.
Vill du att ditt företag ska bli bättre på att arbeta med digital marknadsföring, content marketing, account based marketing eller sociala medier? Jag jobbar på Brandmovers, en content marketing-byrå som kan hjälpa er med allt från strategi till genomförande och uppföljning. Kontakta mig så berättar jag mer.
0 kommentarer på Fem artiklar jag önskar du läst 2019