Vilken sorts innehåll och vilka källor fungerar bäst på LinkedIn? Det är två frågor en ny infograf svarar på.
En ny infograf från LinkedIn förklarar vad som behövs för att du ska lyckas med ditt innehåll på den yrkesfokuserade sociala medier-plattformen. Den är baserad på en undersökning av 9,000 medlemmar, och här är några av de mest intressanta punkterna:
- De flesta har jämlikar (peers) som den viktigaste källan för innehåll – 57%. Men kollegor, företag och influencers kommer inte långt efter.
- Kunskapsökning eller relevans är de två främsta orsakerna till varför vi tar del av innehåll.
- Trender och tips ger störst engagemang
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.Nyhetsbrev
Även om trendspaningar och tips går bäst så är siffrorna för innehåll om jobb, ledarskap och olika event också höga. Därför är det bra att testa vad som går bäst för just din målgrupp.
Du hittar annan värdefull kunskap om LinkedIn på deras Marketing solutions-blogg
Vill du att ditt företag ska bli bättre på att arbeta med sociala medier och det innehåll som fungerar bäst där? Jag kan hjälpa er med allt från strategi till genomförande och uppföljning. Här hittar du mer information om mina föreläsningar och workshops. Och här kan du se vilka tjänster du kan få hjälp med. Kontakta mig så berättar jag mer.
0 kommentarer på Det här gör ditt innehåll intressant för LinkedIns användare (infograf)