Det finns mycket värt att läsa på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre intressanta artiklar inom mestadels digitalt, socialt och content. God läsning!
1. Vad är Omnikanal, och hur pass viktigt är det för detaljhandeln att erbjuda det, är några hett omdiskuterade frågor just nu. Therese Reuterswärd, marknadschef på Nespresso, skrev ett läsvärt blogginlägg om hur de jobbar med frågan: Det här är äkta omnikanal
2. Att göra bort sig på nätet kan få långtgående konsekvenser. Och det kan gå fort. En artikel i New York Times går igenom några fall av s.k social shaming, och berättar vad som hände sedan: How one stupid tweet blew up Justine Sacco’s life
3. Halkar Norden efter i mobil marknadsföring, som Salesforce påstår? Nja, det är snarare hur vi ser på mobilen som är på efterkälken säger Nils Andersson Wimby i en spaning på Resume: Det är vår attityd till mobilen som halkar efter
Trevlig helg!
0 kommentarer på Tre länkar värda att läsa v. 7 2015