Fyra länkar värda att läsa v. 33 2019

Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital utveckling och digital marknadsföring. Denna vecka: Gör kreativitet något för dagens reklam? Myten om millennials, Så har Kindle-plattan förändrats sedan 2007 samt Cleanfluencers – sociala medier-stjärnor som städar. God läsning!

1. Tillför kreativitet något till dagens reklam? Nils Andersson Wimby resonerar kring en ny studie av Peter Field, och kommer också med förslag på vad man kan göra: Värdelös kreativitet

2. Går det egentligen att dela upp människor i grupper beroende på när de är födda (babyboomers t.ex), när vi inte ens är överens om vilka år eller egentligen lyckas greppa var de befinner sig idag? Alex Murrell slår hål på myten om millennials: The Millennial myth

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

3. Så har Amazons läsplatta Kindle utvecklats sedan starten 2007: Lessons from the original…

4. ”Cleanfluencers”, influencers som gör video när de städar, har en växande skara fanns som vill se dem skura, sopa och sortera: The social media stars…

God läsning!

2 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 33 2019

  1. Cleanfluencers var ju en kul grej.
    Har sett vissa sådana saker i Sverige men inte så mycket – kan ju hoppas de kommer hit med sin positiva påverkan.

    Och så får de ju gärna rekommendera oss då 🙂

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.