Digital annonsering – sju trender för 2017 (infograf)

Några av de största trenderna inom digital annonsering är mobila adblockers, programmatiska köp samt chatbotar. Och fyra saker till. En ny infograf listar sju saker du behöver ha koll på 2017.

Det är alltid svårt att bestämma vilka de hetaste trenderna är, inte minst inom det snabbt föränderliga området digital annonsering. Men enligt en färsk infograf från Digital Marketing Phillipines är det de här sju du måste känna till 2017:

  • Ökad användning av mobila adblockers
  • Fler varumärken kommer att använda Googles AMP (accelerated mobile pages) och Facebooks Instant Articles
  • Intäkterna från mobilannonsering kommer att ta fart rejält
  • Google och Facebook fortsätter att bestämma
  • Programmatiska köp ökar
  • Fler ”outstream videos”, ett helt nytt begrepp för mig – videos som visas utanför spelare, och som kan ligga insprängda i text eller uppe i kanten
  • Chatbotar kommer att bli standard. Här kan du läsa mer om vad chatbotar är

Jag har delat upp infografen i två delar. I den första handlar det om mobila adblockers, AMP och Instant Articles samt mobilannonseringsintäkter:

 

 

I den andra delen är det de här fyra – Google och Facebook regerar vidare, programmatiska annonsköp, utomströmsvideo fortsätter att öka samt chatbotsinvasion:

 

 

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

Vill du att ditt företag ska bli bättre på att arbeta med digitalt innehåll? Jag kan hjälpa er med allt från strategi till genomförande och uppföljning. Här hittar du mer information om mina föreläsningar och workshops. Och här kan du se vilka tjänster du kan få hjälp med. Kontakta mig så berättar jag mer.

0 kommentarer på Digital annonsering – sju trender för 2017 (infograf)

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.