Kundtjänst är en viktig del i många företag, men sköts ofta fortfarande på ett traditionellt sätt. Här är fem digitala trender inom kundservice.
Om ditt företag har en kundtjänst behöver du titta på vad som sker inom den digitala utvecklingen. Kundservice är ett av de områden som utvecklas snabbast tack vare de digitala möjligheter som finns. CX Service har tagit fram en infograf som visar på fem tydliga trender för utvecklingen.
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.Nyhetsbrev
De fem är:
1. Förändringar i förväntningar
I takt med att allt fler kunder har vuxit upp med nätbaserade lösningar och sociala medier kommer kraven på snabb service bara att öka.
2. Facebook blir mer interaktivt
Allt fler människor använder Facebook, och sociala medier-nätverket blir allt bättre på att tillgodose behov av kommunikation. Det är viktigt för företag att ta med Facebook i sitt kundservice-tänkande.
3. Chatbotar används allt flitigare
De allra flesta kundtjänstärenden kan idag lösas av en bot, och ofta bättre än en människa. Och användningen kommer att öka
4. Personalisering blir allt bättre
Idag är personalisering långt från att bara se ditt namn när du hör av dig. Sammanlänkning av olika system betyder att kundservice kan skaffa sig en helhetsbild av varje kund.
5. Snabbare service
Ett vanligt klagomål bland kunder är att det tar för lång tid att få svar. Här har många kundtjänster fortfarande en hel del att jobba med.
Så här ser infografen ut:
Vill du att ditt företag ska bli bättre på att arbeta med sociala medier och digital utveckling? Jag kan hjälpa er med allt från strategi till genomförande och uppföljning. Här hittar du mer information om mina föreläsningar och workshops. Och här kan du se vilka tjänster du kan få hjälp med. Kontakta mig så berättar jag mer.
0 kommentarer på 5 digitala trender som påverkar kundservice 2017 (infograf)