Världens enklaste modell visar precis vad du behöver göra för att hitta innehåll som din målgrupp vill ha.
Den här mycket enkla bilden visar tydligt hur du ska tänka för att kunna ta fram innehåll som är relevant och värdefullt för din målgrupp.
Vad du vill prata om: Det är allt från produkter till varumärke, dina budskap.
Vad kunden vill veta: Oavsett om det är en befintlig kund eller någon du hoppas kunna få att köpa från dig så vill de ha samma sak. Innehåll som svarar på deras frågor, visar på lösningar för deras problem eller erbjuder dem nya möjligheter.
Värdefullt innehåll: När du berättar om dina produkter, varumärke eller vad det nu kan vara på ett sätt som är relevant och intressant för din målgrupp. Du kommer aldrig att kunna berätta allt du vill, eller kanske ens det allra mesta av vad du gärna vill tala om – men å andra sidan så har du faktiskt goda möjligheter att få dina kunders uppmärksamhet.
Svårare än så är det inte att hitta sitt värdefulla innehåll. Vi tittar på den en gång till:
Frågor på det?
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.Nyhetsbrev
Vill du att ditt företag ska bli bättre på att arbeta med innehåll generellt eller content marketing i synnerhet? Jag kan hjälpa er med allt från strategi till genomförande och uppföljning. Här hittar du mer information om mina föreläsningar och workshops. Och här kan du se vilka tjänster du kan få hjälp med. Kontakta mig så berättar jag mer.
0 kommentarer på Här hittar du ditt värdefulla innehåll