Vad jag gör

Vill du att ditt företag ska börja med eller bli bättre på Content/Inbound marketing, Account Based Marketing eller Sociala medier?

Jag hjälper er arbeta mer effektivt och framgångsrikt genom att ta fram eller få ordning på strategi, arbetsprocesser, spridning samt mätning och uppföljning.

Att nå befintliga och möjliga kunder i varje steg av deras köpresa är avgörande för att ta hem affären, men för att göra det måste du arbeta på ett strategiskt, långsiktigt och kostnadseffektivt sätt. Det är här jag kan hjälpa dig göra skillnad.

Hur jag gör det är i första hand med hjälp av utbildningar och workshops. Med andra ord ser jag till att ni själva kan göra ett bättre jobb. En annan möjlighet är att jag tar fram strategier och processer till er. Jag kan även göra hela jobbet från planering till produktion och spridning om ni är ett mindre företag.

Vi hittar en lösning som passar era behov och plånbok.

Jag arbetar inom fyra områden (och oftast med B2B-företag, men kan även B2C eller organisationer):

 

Content/Inbound marketing

Om ditt företag vill arbeta med eller förbättra vad ni gör inom content/inbound marketing kan jag hjälpa er att:

  • Starta Content/Inbound marketing-program
  • Effektiv planering och produktion av innehåll
  • Spara pengar genom att ha koll på ditt innehåll
  • Utveckla er spridning av innehållet i ägda, köpta och förtjänade medier
  • Jobba med rätt verktyg, t.ex marketing automation
  • Sätta mål och mätpunkter samt analysera

Jag kan även hjälpa dig med att ta fram texter för olika kanaler samt underlag för andra format.

Du kan läsa mer om vad jag kan göra för ditt företag inom content/inbound marketing här

Account Based Marketing

För B2B-företag som vill börja arbeta med ABM erbjuder jag:

  • Övergripande utbildningar eller workshops om ABM
  • Smarketing workshops – Få ihop Sälj och Marknad
  • Ta fram rätt innehåll för ABM
  • Social selling
  • Distribution (IP-annonsering, social ads, ägd och förtjänad media)

 

Sociala medier

För B2B-företag som vill börja arbeta med sociala medier, eller vill utveckla det man gör där kan jag hjälpa till med:

  • Så kan B2B-företag använda sociala medier (övergripande utbildning)
  • Social selling-utbildningar
  • Lyft fram interna och externa experter i sociala medier
  • Skapa engagerade medarbetare
  • Producera rätt innehåll för sociala medier
  • Mäta, följa upp och förbättra

 

MegaDeals Messaging architecture

Tillsammans med MegaDeals Advisory hjälper jag företag att utveckla sin messaging architecture, som är nyckeln för att ta fram relevant innehåll för att ta hem affärer.

 

Har du frågor eller vill veta mer om vad jag konkret kan göra för ditt företag, mejla mig.