Content och Inbound marketing

Om ditt företag vill börja arbeta med content eller inbound marketing, eller utveckla det ni gör idag kan jag hjälpa er.

Hur jag gör det är i första hand med hjälp av utbildningar och workshops. Med andra ord ser jag till att ni själva kan göra ett bättre jobb. En annan möjlighet är att jag tar fram strategier och processer till er. Jag kan även göra hela jobbet från planering till produktion och spridning om ni är ett mindre företag.

Här har du de områden jag kan hjälpa er med. Självklart går det bra att sätta ihop ett anpassat upplägg just för era behov:

 

1. Sätta igång eller utveckla ett Content eller Inbound marketing-program:

 

  • Ni vill börja med content/inbound marketing – hur gör vi det på bästa sättet?
  • Vi jobbar redan med content/inbound, men tycker inte vi får de resultat vi vill ha
  • Vi jobbar redan med content/inbound, och vill bli bättre på innehåll, spridning och/eller mätning/optimering

 

2. Öka effektiviteten när ni planerar och producerar innehåll:

 

  • Ta fram eller utveckla en övergripande planering
  • Förbättra processer för innehållsproduktion, så den täcker alla kanaler och format som behövs
  • Lära av data – Bättre kvalitet och processer genom analys

 

3. Spara pengar genom att ha koll på ditt innehåll

 

  • Innehållsinventering – Vilket innehåll har du och var finns det
  • Innehållsanalys – Hur du kan använda det innehåll du redan har
  • Återanvändning – Gör om befintligt innehåll på olika sätt och utnyttjade igen och igen

 

4. Arbeta med rätt verktyg

  • Marketing automation
  • Innehållsplanering (Innehållskalender)

 

5. Innehållsdistribution

  • Vilka sätt har ni att få ut ert innehåll? Analys av era ägda, förtjänade och köpta medier
  • Utvärdering av era egna kanaler – är det rätt kanaler, och används de rätt
  • Ta fram processer för effektiv distribution

6. Mäta och analysera

  • Vad ska vi mäta på – syfte och mål görs om till mätpunkter.
  • Vilka effekter kan vi se av content marketing-arbetet
  • Insikter och analys – Vad kan vi förbättra och utveckla utifrån data
  • Hur ska vi presentera resultaten av vårt arbete?