Fyra länkar värda att läsa, v 38 2019

Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital utveckling och digital marknadsföring. Denna vecka om ICAs digitalisering, butiksdöden i Sverige, Vad får man egentligen annonsera om i sociala medier samt Liten ändring i sök får stora implikationer. God läsning!

1. ICA satsar stort på digitalisering, artificiellt intelligens och automatiseringar i många delar av sin verksamhet. Allt från botar på nätet till små robotar i butiken: AI ska göra ICA smartare…

2. Till år 2030 väntas 11,000 svenska butiker ha slagit igen. Till viss del beroende på e-handel, till viss del av andra orsaker. Ehandel.se gräver lite djupare i utvecklingen: 5,000 butiker försvann och nu….

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

3. Vad får man egentligen annonsera om i olika sociala medier? Att inte ha koll på det kan kosta tid och pengar. Här är en genomgång: You can’t advertise that…

4. Inom kort kommer Google att uppdatera sin Chromeapp på Androidmobiler så att användaren får sökresultat redan i rutan man skriver i. En liten förändring för enkelhetens skull, kan tyckas, men den kan få stora konsekvenser. Om vi får svaret redan i mobilbrowsern kommer vi inte att behöva gå till sajten: Google Chrome on Android…

God läsning!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa, v 38 2019

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.