Trött på att du aldrig kan komma ihåg vad förkortningarna som studsar mellan borden på byrån eller marknadsavdelningen betyder? Hjälpen är här, i form av en infograf med sextio termer
De blir bara fler och fler för varje år som går – de konstiga förkortningarna som styr våra liv som marknadsförare och säljare. Men hjälp finns att få – Här är en infograf från Blueleadz som förklarar 60 stycken av dem.
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.Nyhetsbrev
Här hittar du klassiker som ROI och CRM tillsammans med huvudkliare som CPM och CPL, och för säljare det så avgörande RFP. Enjoy!
Vill du att ditt företag ska bli bättre på att arbeta med digital marknadsföring, content marketing, account based marketing eller sociala medier? Jag jobbar på Brandmovers, en content marketing-byrå som kan hjälpa er med allt från strategi till genomförande och uppföljning. Kontakta mig så berättar jag mer.
0 kommentarer på Vad står förkortningen för? 60 acronymer varje marknadsförare ska känna till (infograf)