Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital utveckling och digital marknadsföring. Denna vecka om Varför Bensinupproret tog fart, Facebook uppdaterar algoritmen igen, Amazon och Google konkurrerar alltmer samt Värderingar tar kål på faktakollar. God läsning!
1. Bensinupproret 2.0 samlade 400,000 medlemmar på Facebook inom tio dagar. Emanuel Karlsten förklarar varför genomslaget blev så stort: Här är hemligheten bakom…
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
2. Facebook uppdaterar sin algoritm med data som ska se till att vi främst får se sånt våra nära vänner delar samt sånt som vi visat intresse för sedan tidigare. En fortsättning på tidigare försök att få bort clickbait och tveksamt innehåll: Facebook changes algorithm to promote…
3. Amazon och Google har hållt sig på varsin kan i många år, och byggt starka imperier. Men nu börjar deras intressen allt mer kollidera: Attention Amazon shoppers, Google wants some of your spending money
4. Två forskare har undersökt varför människor tar till sig rejält olika information och konstaterar att faktakollar inte hjälper eftersom vi fattar beslut utifrån värderingar, inte kunskap: Fact-checking can’t do much when people…
God läsning!
0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 20 2019