Det finns mycket värt att läsa på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre intressanta artiklar inom mestadels digitalt, socialt och content. God läsning!
1. Att mäta det vi gör i kommunikation och marknadsföring borde vara självklart, men ofta måste vi fortfarande övertyga ledningen om att få verktyg och resurser för det. Här är åtta tips från E-consultancy om hur du får med cheferna på tåget: 8 tips for getting corporate buy-in for data analytics
2. Är Adblockers det bästa som hänt marknadsföring på många år? Det tycker i varje fall Jesper Laursen, grundaren av Native advertising institute i Köpenhamn. Ta chansen att öva din danska och läs hans resonemang: Derfor er adblockers det bedste, der er sket for marking i årtier
3. Varför har Magnus Bråth postat 77 artiklar på sitt företags sajt under 2015, och varför är han kluven till content marketing? Få alla svar i denna artikel: 77 poster på ett år, vad ger det för resultat?
Trevlig helg!
0 kommentarer på Tre länkar värda att läsa v. 51 2015