Det finns mycket värt att läsa på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre intressanta artiklar inom mestadels digitalt, socialt och content. God läsning!
1. Genom sitt nyhetsflöde har Facebook oerhört stor makt över vad vi tar del av för nyheter och vilka vi missar. En makt som de är väldigt obekväma med att prata om. Martin Gelin har skrivit en mycket intressant artikel i DN om detta: Facebook har skapat ett unikt informationsmonopol
2. John Ekman på Convertionista är en av de främsta på konvertering i Sverige, om inte den främste. Och alltid värd att lyssna på. Kntnt fångade in honom för en mycket bra intervju i sin senaste podd: Optimera konvertering online
3. New York Times har gått från att ligga rejält efter på digital utveckling (enligt sin egen rapport för två år sedan) till att nu vara bland de banbrytande inom media. Här är fyra saker de satsar på härnäst: 4 takeaways from The New York Times’ new digital strategy memo
Trevlig helg!
0 kommentarer på Tre länkar värda att läsa v. 41 2015