Fyra länkar värda att se och läsa v. 38 2017

Det finns mycket spännande på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre-fyra intressanta artiklar. Denna vecka om digitala snedsteg, YouTubes egna originalserier, Facebooks spårar beteende offline samt AI-revolution för mobilkameran. God läsning!

1. Lina Hansson från Google höll en intressant presentation på Webbdagarna i Göteborg om digitala snedsteg. Bra, konkreta tips om bl.a att testa hur pass mobilvänlig sajten egentligen är:

2. Nu är YouTube igång med egna originalserier, bl.a med Ellen DeGeneres, för att locka över annonspengar från TV: YouTube tries to lure brands with ad-supported original series

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

3. Facebook hjälper sina annonsörer att i än högre grad nå sina målgrupper med hjälp av deras beteende offline: Facebook lets brands target ads based on offline behavior

4. Till sist en fascinerande longread från Alexis Madrigal om hur Facebook, Google m.fl arbetar på att kartlägga tid och rum med hjälp av AI för att redefiniera vad kameror och fotograferande kommer att innebära. Med konsekvenser från konst som bara finns i en förstärkt verklighet till trollande och rasism som lyfts fram ytterligare: Facebook’s AI Camera team is reinventing the phone

God läsning!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att se och läsa v. 38 2017

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.