Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital marknadsföring. Denna vecka om Martech-problem för svenska storföretag, Vad är en bra Bounce rate?, Dags att ta tillbaka marketing i content marketing samt Varför brainstormar vi fast vi vet att det inte funkar? God läsning!
1. Det gnisslar en hel del mellan de stora spelarna inom Martech och deras lika stora kunder i Sverige, som sitter med dåligt fungerande eller ofullständiga lösningar, skriver Martin Edenström. Han hoppas att AI ska kunna hjälpa till att reda ut svårigheterna: Martech kan bli riktigt dyrt när projektet dras med….
2. Vad är en bra Bounce-rate på en sajt? En fråga vi alla ställt oss många gånger. Andy Crestodina på Orbit Media gör en djupare analys: What’s a good Bounce rate?…
Lär dig att göra bättre innehåll i text, video, ljud och bild – Köp Contenthandboken
3. Är det dags att stoppa tillbaka ”marketing” i ”content marketing”? Saknar vi tydligt fokus för varför vi jobbar med innehållsmarknadsföring? John Doherty på Search Engine Journal svarar ja på bägge frågorna: It’s time to put the marketing back…
4. Brainstorming är en mycket vanlig övning på marknadsavdelningar och byråer, men problemet är att det inte fungerar. Shane Snow på Contently tittar närmare på ämnet och föreslår lite andra lösningar: The trouble with brainstorming…
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
God läsning!
0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 8 2020