Fyra länkar värda att läsa v 49, 2019

Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital utveckling och digital marknadsföring. Denna vecka om Dålig reklamfilm sänker aktiekursen, Ju mer vi tjänar desto mer hänger vi i sociala medier, Spotify vill bli största audioplattformen i världen samt Sociala medier snedvrider världens demokratier. God läsning!

1.  Kan en reklamfilmen vara så dålig att den får aktiekursen att sjunka? Nils Andersson Wimby presenterar ett exempel där man kan tänka sig att så är fallet, och visar även upp en gammal klassiker i reklamfilmssammanhang: ”Reklamfilmen som är så dålig…

I februari kommer Contenthandboken. Säkra ett signerat ex redan nu

2. Ju högre inkomst, desto mer använder vi sociala medier – inklusive Flashback. Intressant analys av Mediepodden: Rika människor lägger mer tid på…

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

3. Spotifys satsning på poddar har bl.a fått dem att sluta avtal med Obamas, Mark Wahlberg och många fler. Det är en viktig strategisk utveckling, med ett mycket ambitiöst slutmål berättar Daniel Ek i en lång artikel: Spotify aims to become…

4. Sociala medier har inte bara en påverkan på våra politiska val – och ibland en direkt avgörande påverkan – de håller även på att förändra våra politiska system. Vår värld har kopplats samman, men till priset av att många av de spärrar som tidigare fanns på plats gått förlorade. Tankeväckande läsning i Atlantic: Social media is warping democracy

God läsning!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v 49, 2019

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.