Det finns mycket spännande på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre-fyra intressanta artiklar. Denna vecka om virala succér-julkalender, Vita Huset-AR, Reddit och Twitters gemensamma problem samt data-drivet julmusiksval . God läsning!
1. Internetmuseet bjuder på en julkalender i form av virala succér. Bakom de första luckorna hittar vi Ansiktsburk, All you’re base are samt Gagnam Style. Bara att dyka in: Virala succér
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
2. AR fick ett stort genombrott med Pokemon Go, och nu kommer även andra användningar. Vita Huset har gjort en ny app ”1600” som bjuder på en virtuell rundvandring om du riktar den mot en dollarsedel: The White House goes augmented reality
3. Reddit och Twitter delar utmaningen att det som gör dem unika samtidigt attraherar många troll, vilket gör det svårt för dem att bli kommersiellt attraktiva. Intressant analys av Mathew Ingram: Reddit is fighting the same kind of war that Twitter is
4. Det skrivs mycket om hur data-drivet vårt musiklyssnande via Spotify osv är. En annan aspekt på det hittar FiveThirtyEight.com när de tittar närmare på hur julmusiken som omger oss så här års väljs ut: Of course you hear what I hear
God läsning!
0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 48 2016