Det händer mycket inom digital utveckling, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag fyra intressanta artiklar, mest med fokus på digital marknadsföring. Denna vecka om Curators of Sweden läggs ned, vilka influencers tar ut mest pengar, hashtags i post eller kommentarer på Instagram samt ryktet säger att Instagram ska lansera en shoppingapp. God läsning!
1. Efter sju år lägger Svenska Institutet ned projektet Curators of Sweden, där över 350 svenskar turats om att sköta twitterkontot @sweden: Curators of Sweden tar farväl (Om du vill dyka ned i vilka som twittrat finns de alla här: Curators of Sweden)
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
2. Di Digital har tittat närmare på vilka influencers som tjänar mest (eller i alla fall plockar ut mest från sina bolag): Utdelningar på tiotals miljoner…
3. Agora Pulse har testat om det är bäst att använda hashtags i själva posten eller i kommentarerna på Instagram. Här är resultatet: Should Instagram hashtags…
4. Enligt Verge håller Instagram på att ta fram en separat app för shopping. Man har ju redan tagit fram flera lösningar kring e-handel, så detta kan vara ett naturligt nästa steg. Ett stort steg dock, och det finns redan etablerade konkurrenter – inte minst Amazon: Instagram is building a standalone app for shopping
God läsning!
0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 36 2018