Det finns mycket intressant på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre-fyra intressanta artiklar. Denna två om Ålandsbankens sociala medier-kris, hur företag missförstår influencers samt nyheter på Messenger i emoji-form. God läsning!
1. Ålandsbanken hamnade i blåsväder i veckan pga ett riktigt dumt svar på frågan varför det bara var män i deras kundtidning. Johanna Lindskog Lindell ger en sammanfattning och en kortare analys här: Viral kris för Ålandsbanken som ifrågasätter kvinnors kompetens
2. Även Social by Default, Sarah Larsson Bernhardt och Deeped Niclas Strandh, kommenterar Ålandsbankens agerande och gör en bra analys: Ålandsbanken sitter i sociala mediesjön
3. Vika är de största missförstånden företag har kring att arbeta med influencers? Digiday ställde frågan till ett antal sådana och fick tydliga beskrivningar, som kan kokas ned till en sak – att man faktiskt inte förstår vad en influencer är eller gör: Ask an influencer – The biggest misconceptions brands have
4. Facebook Messenger håller på att bli en allt större del av våra liv. Nu flyttar nyhetsläsningen in dit också, bl.a genom Fusion. Och de erbjuder dessutom nyheter i form av emojis: Fusion will now emoji the news using Facebook Messenger
God läsning!
0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 21 2016