Det finns mycket intressant på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre-fyra intressanta artiklar. Denna vecka om WeChat, hur sociala medier ändrar köpbeteenden, 90-talister inte alls digitala underbarn samt Googles nya rese-app. God läsning!
1. Facebook utvecklar sin Messenger-app i rasande fart, men de ligger fortfarande långt efter WeChat i Kina. Tom Xiong berättar historien om WeChats utveckling i Breakit, och det är en mycket läsvärd artikel för att förstå vilken utveckling vi kommer att se de närmaste åren: Är Facebook nytänkande? Nej, de är snarare duktiga på att kopiera
2. Så förändrar sociala medier vår köpbeteende. Ryan Holmes, VD för Hootsuite, skriver i en krönika på Fast Company om hur sociala medier spelar en allt större roll i vår konsumtion, från hur vi samlar in information och väljer till hur vi unboxar och recenserar: How social media is quietly (yet radically) changing the way we buy stuff
3. 90-talisterna är inte alls digitala underbarn hävdar Anders Parment, som forskar i hur olika generationer skiljer sig åt. De är som tidigare generationer i hög grad, men de är mer påverkade av samhällsförändringar och det ständiga generationsflödet. I artikeln går han även igenom vad som utmärker olika generationer från 40-talister och framåt: Så är millennie-generationen på jobbet
4. Google sägs jobba på en ny app för reseplanering, som ska samla upp all information du har om resor, hotell, reservationer mm i t.ex i Gmail och kombinera det med t.ex Google Maps för att ge dig en samlad plats för din information. Och eftersom det är Google kommer det förstås att finnas rekommendationer och sökmöjligheter. Men inget av detta är tillgängligt ännu: Google’s got a new travel app, but it’s not ready for the masses
God läsning!
0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 17 2016