Det finns mycket intressant på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre-fyra intressanta artiklar. Denna vecka om hur digitalt skapat en upplevelseekonomi, att adblockers är det bästa som hänt reklambranschen, hur nätet verkligen förändrat allt och bra sammanställning av digitala och sociala nyheter . God läsning!
1. Företag måste förstå hur den digitala utvecklingen, och framför allt det mobila genombrottet, i grunden har förändrat deras målgruppers sätt att interagera med deras budskap. Det är numera en upplevelseekonomi, styrd av micro-ögonblick, hävdar Brian Solis i en ny artikel: Digital Darwinism has created digital narcissists
2. Är adblockers det bästa som hänt reklambranschen? Det tycker Tom Goodwin, som menar att negativa reaktioner till reklam funnits länge, och beror på att det allra mesta av reklamen saknar relevans. Han listar några alternativ till reklam för mediabranschen, och hoppas att adblockersvågen ska leda till ökad kreativitet och större relevans: Adblocking could be the best thing for the advertising industry
3. Ung man som växte upp på landsbygden i North Dakota på 80-talet återvänder dit för att undersöka hur annorlunda dagens ungdomar har det. Och tack vare internet är allting verkligen annorlunda. Samtidigt ser de mer försonande på sin egen stad. Lång, men mycket läsvärd artikel av Rex Sorgatz: The internet really has changed everything – here’s the proof
4. Det blir lite meta att länka till en annan samling länkar, men Robert Kalinagil gör återkommande en bra sammanställning av vad som hänt inom digitalt och sociala medier. Här är den senaste, för april: Nytt inom digitalt och socialt april 2016
God läsning!
0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 16 2016