Det finns mycket spännande på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre-fyra intressanta artiklar. Denna vecka om okända barnTV-byggare, hur man gör ett mission statement för content marketing, internets utveckling de senaste åren samt MatPat analyserar Pewdiepie. God läsning!
1. Emanuel Karlsten skriver om tre svenskar som byggt egna YouTube-kanaler riktade mot barn. Spännande läsning, och det går att höra ännu mer om dem i Mediepodden: Här är svenskarna som bygger egna barn-TV-imperium.
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
2. Andy Crestodina på Orbit har skrivit en nyttig post om hur du kan skapa ett ”mission statement” för din content marketing: How to create a content marketing mission statement with four simple templates
3. Simon Kemp på We Are Social SG har samlat ihop en rad av de omfattande presentationer de gör varje år kring utvecklingen av internet i en megapost som visar hur mycket som har skett på och fr.a kring nätet de senaste fem åren: The incredible growth of the internet over the past five years.
4. Mathew Patrick (MatPat) är en mycket duktig YouTuber som ligger bakom kanalerna Film Theory och Game Theory, där han gör djupdykningar om en rad väsentliga frågor. Nyligen gjorde han en analys av den uppståndelse som varit kring Pewdiepie på senare tid. En mycket bra analys som är väl värd att titta på:
God läsning!
0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 10 2017