Det finns mycket värt att läsa på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre intressanta artiklar inom mestadels digitalt, socialt och content. God läsning!
1. Rubriker är nyckeln till att din artikel, post mm ska bli läst. Joakim Arhammar ger dig bra, konkreta tips på hur du kan förbättra dina rubriker: De åtta bästa sätten att skriva rubriker
2. Ska vi mäta digital innehåll på klick eller tid är en het fråga, inte minst för de som arbetar med content marketing eller native advertising. Chartbeat, och dess VD Tony Haile, är mycket för att mäta på tid, och har en övertygande argumentation. Här en frågestund med honom: Paying for attention, Q&A with Tony Haile
3. Google har sagt att de kommer att ge rankingsignaler till mobilanpassade sajter från 21 april. Läs mer och få lite tips på ExploreCurate (som är bra att följa för digitala nyheter): Snart kommer Google att ranka mobilvänliga sajter högre och det här ska du tänka på
Trevlig helg!
0 kommentarer på Tre länkar värda att läsa v. 9 2015