Det finns mycket värt att läsa på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre intressanta artiklar inom mestadels digitalt, socialt och content. God läsning!
1. Patrik Lundberg, som faktiskt var innevarande veckas @Sweden, men till vardags är planner på Kärnhuset, skriver klokt och initierat om hur mobilegeddon till viss del är ett sätt för Google att sluta fokusera på ”sista klicket” i en köpresa som är betydligt mer komplex än så: Hur Google har grävt en liten grop för sig själv
2. SEB har fått mycket beröm för sitt native advertising-arbete, främst i Omni. Därför är det mycket intressant att höra Kerstin Weidstam, ansvarig för content marketing och native advertising på SEB, berätta om sina erfarenheter på Kntnts frukostseminarium: Kerstin Weidstam, SEB, om content marketing och native advertising
3. Vilka sociala medier ska vi satsa på? Det är en vanlig fråga företag ställer sig. Hubspot kommer med sex förslag på hur man kan ta fram mer kunskap att besvara frågan utifrån: Which social networks should you focus on? Here are 6 ways to find out
Trevlig helg!
0 kommentarer på Tre länkar värda att läsa v.18 2015