Matnyttig kunskap om hur B2B-företag kan använda influencer marketing finns att hämta i denna infograf
Är influencer marketing verkligen något för B2B-företag? Ja, i allra högsta grad – därför att det kan hjälpa dig nå fram till kunder och prospects via personer de redan har förtroende för. Så här beskriver TopRank Marketing (som även gjort infografen) vad influencer marketing är i en B2B-kontext:
”Activating internal and industry experts with engaged networks to co-create content of mutual value, and achieve measurable business goals.” Du kan läsa mer om vad Lee Odden, vd för TopRank, säger om ämnet här.
Lär dig att göra bättre innehåll i text, video, ljud och bild – Köp Contenthandboken
I infografen kan du bland annat ta del av de resultat ett företag uppnådde med hjälp av ett influencer marketing-program, hur du väljer ut rätt påverkare för din industri, samt mycket mer:
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
Vill du att ditt företag ska bli bättre på att arbeta med innehåll i olika former? Jag kan hjälpa er med allt från planering och produktion till att sprida det rätt och följa upp resultat. Oavsett om ert fokus är på Content eller Inbound marketing, Account based marketing och innehåll för sociala medier kan jag bidra till ökad effektivitet och bättre genomslag. Kontakta mig så berättar jag mer.
Pingback: Digital Marketing News: B2B Purpose & Brand Awareness Studies, Twitter Tests Fleets, Gen Z Turns to Influencers, & Apple's New Push Ads
Pingback: Digital Marketing News: B2B Purpose & Brand Awareness Studies, Twitter Tests Fleets, Gen Z Turns to Influencers, & Apple’s New Push Ads | BLOG
Pingback: Digital Marketing News: B2B Purpose & Brand Awareness Studies, Twitter Tests Fleets, Gen Z Turns to Influencers, & Apple’s New Push Ads
Pingback: Digital Marketing News: B2B Purpose & Brand Awareness Studies, Twitter Tests Fleets, Gen Z Turns to Influencers, & Apple’s New Push Ads - 5 Star Multimedia
Pingback: Digital Marketing News: B2B Purpose & Brand Awareness Studies, Twitter Tests Fleets, Gen Z Turns to Influencers, & Apple’s New Push Ads – BUZZINCLICK
Pingback: Digital Marketing News: B2B Brand Personalization & Revenue Alignment Studies, Coronavirus Ad Spend Impact, & Facebook’s New Horizon VR - Pike-Inc
Pingback: Digital Marketing News: B2B Brand Personalization & Revenue Alignment Studies, Coronavirus Ad Spend Impact, & Facebook’s New Horizon VR | BLOG
Pingback: Digital Marketing News: B2B Brand Personalization & Revenue Alignment Studies, Coronavirus Ad Spend Impact, & Facebook’s New Horizon VR – RalphLayton
Pingback: Digital Marketing News: B2B Brand Personalization & Revenue Alignment Studies, Coronavirus Ad Spend Impact, & Facebook's New Horizon VR | Your Right Time for Internet Marketing
Pingback: Digital Marketing News: B2B Brand Personalization & Revenue Alignment Studies, Coronavirus Ad Spend Impact, & Facebook’s New Horizon VR – BUZZINCLICK