Fyra länkar värda att läsa v. 9 2020

Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital marknadsföring. Denna vecka om Varför LinkedIn Stories är bra, Ad Age nominerar annonser för content marketing-pris, Vad du kan lära av Google Cardboard, Kommer blockchain att dominera den digital annonsmarknaden?  God läsning!

1. Häromdagen gick LinkedIn ut med nyheten att man testat ett eget Stories-format internt under en tid. Och att man snart hoppas lansera det externt. Ola Andersson, som många av er känner som en framstående digital expert, tycker detta är en utmärkt idé: Tre skäl till varför LinkedIn Stories…

2. Robert Rose är en världens främsta inom content marketing, och han har kämpat hårt och länge för att definiera vad som ryms inom det begreppet. Det är lätt att förstå hans upprördhet när Ad Age, en nyhetssajt om marknadsföring, vill dela ut priser för bästa content marketing till visserligen kreativa men ändå traditionella annonser. Han har skrivit en mycket läsvärd artikel om detta: Ad Age Content marketing finalists are ads. It’s wrong and it matters

Lär dig att göra bättre innehåll i text, video, ljud och bild – Köp Contenthandboken

3. B2B content marketing-byrån Velocity Partners har en jättebra artikelserie med tips om vad vi kan stjäla från för att bli bättre marknadsförare. Senast är, något oväntat, Google Cardboard: Let’s steal from Google Cardboard

4. Blockchain är ett begrepp vi hör allt oftare – det är en teknik med många användningsområden. Ett av dem kan vara den digitala annonsmarknaden. Search Engine Watch förklarar vad blockchain är och vad det kan göra: How blockchain will dominate…

 

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

 

God läsning!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 9 2020

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.