Fyra länkar värda att läsa v. 22 2016

Det finns mycket intressant på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre-fyra intressanta artiklar. Denna vecka om populära poddar, myten om millennials, vad gör en innehållsspecialist och hur Google försöker fixa notiser. God läsning!

1. Cision har listat de 30 populäraste poddarna inom marknadsföring och ledarskap på Itunes (och antar jag i Sverige). Många bra tips som t.ex Digitala mediepodden, Contentpodden, KNTNT Radio, Social by Default, E-handelspodden och Cisions egen Passion för Kommunikation: Mest populära poddarna inom marknadsföring och ledarskap

2. Det skrivs mycket om millennials just nu och pratas ännu mer om hur de är och inte är – som konsumenter, i arbetslivet och som medborgare. Men de är långt från den homogena massa många försöker göra dem till, och det finns en stor fara i att klumpa ihop dem. Farhad Manjoo skriver bra om detta i NY Times: Corporate America chases the mythical millennial

3. Vad gör en innehållsspecialist på en PR-byrå? Joakim Arhammar på Springtime berättar om vad han har för sig på dagarna: Vad gör en innehållspecialist

4. Problemet med notiser på våra smartphones är att vi som mottagare och utvecklarna bakom apparna som skickar dem vill helt olika saker. Vi vill höra från människor, särskilt de som betyder mycket för oss, utvecklarna vill ge oss information som är relevant i appens kontext (du har inte tränat idag, någon slog ditt high score osv). Detta enligt research från Google, som försöker lösa problemet genom att gradera notiser i Android framöver: Notifications are broken, here’s how Google plans to fix them

God läsning!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 22 2016

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.