3 kommentarer på B2B-myten om 57 procent

  1. Johan Höjvall säger:

    Hej Pontus,

    Mycket bra inlägg. Jag har alltid varit delad i min åsikt kring att X% av beslutet är taget innan en säljare är i kontakt. Samtidigt som jag själv har upplevt att det i många fall varit så i mina egna affärer så jag tolkar siffran som att om att personen i fråga som sitter på ett beslut vad det gäller ett inköp och vet något om företaget/tjänsten/produkten så är köpresan inledd trots att personen kanske egentligen inte håller med om det själv. På så sätt kan jag absolut se att procenten succesivt ökar med digitaliseringen.
    Johan

    • Hej Johan, tack för intressant reflektion. Det är en bra poäng du gör om att kunden inte alltid vet när köpresan har börjat. Och det är ju ytterligare en dimension av komplexiteten i kundrelationer, som inte låter sig beskrivas med generaliseringar.

  2. Pingback: Hur betydelsefull är synergin mellan B2B Content Marketing och Säljteamet? – stefanmjornstedt

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.