Bra innehåll är ett måste för att lyckas i sociala medier. Men vad är bra innehåll just för ditt företag eller din organisation? Onsdagen den 18 maj Till hösten kommer jag att hålla jag en heldags workshop om detta som en del i Aware Digital marketing summit. Här får du lite mer information om dagen.
Att lyckas med sociala medier handlar allt mer om att ha rätt innehåll – oavsett vilka syften och mål du har. Men för att lyckas med det måste du både förstå dina målgruppers behov och hur de olika kanalerna fungerar. Det som går hem på LinkedIn är långt ifrån rätt för Snapchat.
UPPDATERING: Konferensen har flyttats till 14-15 november. Den 18 maj Jag håller en heldags workshop med namnet Sociala medier – kanalval och relevant innehåll. Den äger rum som en del av Aware Digital marketing summit, som går av stapeln i Stockholm.
Fokus för dagen ligger på utveckla och fördjupa deltagarnas förståelse och kunskaper kring målgruppsanalys, vilka typer av innehåll som ger bäst utdelning i olika kanaler, hur man kan arbeta effektivt med innehåll i sociala medier samt hur man mäter vilken effekt innehållet har.
Jag tänker blanda konkreta case med övningar så att alla deltagare får en chans både att diskutera och lära sig vad som krävs för att lyckas i sociala medier med hjälp av rät innehåll. Min ambition är att dagen ska vara lika relevant för den som arbetar i ett företag, litet eller stort, som för den som arbetar i en ideell organisation eller myndighet.
Under en dag med innehåll i fokus kommer vi förstås att tillbringa mycket tid med att titta närmare på olika typer av innehåll. Från text och bild till film och grafik. Något jag särskilt vill ta upp är hur företag och organisationer ska arbeta med innehåll när både sociala medier och användare blir mindre intresserade av länkar som tar dem bort därifrån, till andra sajter.
Något annat jag kommer att ta upp under dagen är vikten av att ha en strategi för sociala medier för att kunna arbeta på bästa sätt med innehåll. Att det till exempel finns tydliga syften och mål är t. Efter avslutad workshop kommer du som deltagare ha fått med dig en kunskapsbank med tips och erfarenheter som du omedelbart kan implementera i din egen verksamhet
Så i korthet är det här mina punkter för vad deltagarna ska få med sig från dagen:
- Hur mål och syfte påverkar innehåll
- Identifiera rätt social kanaler utifrån målgrupp och budskap
- Kunskap om olika typer av innehållsformat
- Sätta mål och mäta content
- Verktyg för att skapa innehåll
- Viktiga trender för innehåll
Om du tycker det låter intressant hittar du mer information här. Du kan även dra nytta av en rabatt på 1,000 kr om du anger PontusVIP när du bokar.
Ifall du har några frågor eller funderingar kring upplägget av workshopen går det bra att kontakta mig direkt via mejl. Och om du hellre skulle vilja ha en skräddarsydd workshop för ditt företag eller organisation så går det förstås utmärkt att ordna. Kontakta mig direkt så berättar jag mer.
Pingback: Maria
Pingback: admin