Tre och en halv läsvärda länkar v. 22 2015

Det finns mycket värt att läsa på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre intressanta artiklar inom mestadels digitalt, socialt och content. Denna vecka blev det en halv till. God läsning!

chain-links

1. Mary Meekers rapport: Internet Trends 2015 är här. En gång om året kommer den, och då stannar nästa den digitala världen medan alla fördjupar sig i bilderna och försöker förstå vilka som kommer att ha störst betydelse för den egna verksamheten. Låt dig inte förfäras av att den är 197 sidor lång, det är värt det: Internet trends 2015

Om du ändå känner att omfånget är för mycket så har Techcrunch gjort en summering av vad de ser som viktigast: Best of Meeker

2. I senaste avsnittet av Kntnt Radio får du ett referat av content marketing-spåret på Stockholm Media Week, som ägde rum förra veckan, och du får även veta vilka höstens talare på Kntnts mycket intressanta och välbesökta frukostseminarier är. Dessutom för Thomas och Pia ett intressant resonemang om vad som utmärker bra native advertising (och det tycker jag inte för att de lyfter fram PostNords arbete på det området, som jag är en del av): Kntnt Radio 30

3. Finns det regler för hur långt eller kort innehållet vi skriver ska vara? En vanlig fråga inom content marketing och Kevin Howarth på Content Science Review har ett genomtänkt svar: Too long, too short, + just right

Trevlig helg!

0 kommentarer på Tre och en halv läsvärda länkar v. 22 2015

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.