Det finns mycket värt att läsa på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre intressanta artiklar inom mestadels digitalt, socialt och content. God läsning!
1. Försäljningen av digitala annonser baseras till stor del på siffror på hur många som kommer att se dem. Men om detta inte är verkliga människor, utan olika digitala metoder för att blåsa upp siffrorna faller hela konceptet. Breakit tittar närmare på detta utifrån den rapport från Bloomberg News som kom för en tid sedan, och bl.a implikerade Bonniers i hanteringen: Granskning – Så köpte Bonniers fejkad trafik till sin magasinsajt
2. CMA (Content Marketing Association) i Storbritannien har tagit fram en matig rapport om sociala medier och content marketing, med en rad olika skribenter från stora byråer där. Intressant läsning. (Den går att läsa direkt på nätet, men om du vill ladda ned den måste ge dem din e-postadress): 2015 The role of social in content marketing
3. I många projekt (webbplatser inte minst) och även i hela företag kommer innehållet sist, efter en mängd andra beslut. Att ha en process som istället utgår från innehållet blir ofta mycket effektivare. Gather Content har tagit fram en rapport om detta, som både ger dig konkreta tips och råd samt erfarenheter från etablera content strategists som Scott Pierce och Kristina Halvorson (även den här måste du lämna ifrån dig en e-postadress för att ladda ned): Content strategy, a project guide
Trevlig helg!
0 kommentarer på Tre länkar värda att läsa v. 42 2015