Det finns mycket intressant på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre-fyra intressanta artiklar. Denna vecka om hur långa texter ska vara, om hur unga föredrar att få nyheter samt om robotisering av jobb. God läsning!
1. Hur lång ska en text vara? En vanlig fråga inom content marketing, och även bland medier. KITs Peder Bonnier har tittat närmare på hur det ser ut i deras data, och fått fram en del intressanta insikter: Spelar längden någon roll?
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
2. Att unga helst vill få nyheterna som video, inte läsa texter är en sanning sedan länge. Men nu säger plötsligt Pew Research att detta inte stämmer. Det är text som gäller mer för dem än andra: Young adults prefer to get their news in text…
3. Allt fler jobb automatiseras, och inte bara de som är personalintensiva och monotona. Jurister, ekonomer och journalister påverkas också. Vad gör vi i framtiden när många av dagens jobb försvunnit?: Om 20 år är hälften av alla jobb automatiserade
God läsning!
0 kommentarer på Tre länkar värda att läsa v. 40 2016