Det finns mycket värt att läsa på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre intressanta artiklar inom mestadels digitalt, socialt och content. God läsning!
1. Kan vi automatisera delar av vårt innehållsskapande för att bli mer effektiva? Ja, säger Ann Rockley, och ger goda exempel på detta i sin bloggpost kring intelligent innehåll: Put more creativity in your content creation, automate
2. Streamingtjänster som Spotify, Netflix m.fl lägger mycket krut på att skapa mer personalisering av resultat, delning osv. Att detta är viktigt för dem visar Spotifys köp av Seed Scientific, som tidigare bl.a levererade data till Apples Beats: Spotify buys Beats’ analytics provider
3. 1,3 miljoner följare på YouTube är inte fy skam. Här är historien om far och son som lyckats med det genom filmer där sonen bygger och recenserat leksaker: Meet the father-son team making USD 1,3 million on YouTube
Trevlig helg!
0 kommentarer på Tre länkar värda att läsa v. 26 2015