Det finns mycket värt att läsa på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre intressanta artiklar inom mestadels digitalt, socialt och content. God läsning!
1. Det är populärt inom marknadsföring i allmänhet, och content marketing i synnerhet, att prata om säljtratten. The sales funnel. Men är det verkligen rätt sätt att se på kunder, som en slags homogen massa som ska pressas igenom en tratt? Johann Wrede på SAP tycker inte det (och jag håller med). Läs mer i hans artikel: The one words marketers need to stop using
2. Att det digitala landskapet förändras även inom B2B-marknadsföring är ingen nyhet, men hur snabbt förändringen går överraskar ibland. Enligt den här artikeln med vidhängande infograf ingår att söka på nätet i över 90% av köpresor inom B2B, och 44% av de tillfrågade har använt smartphones för att söka information: B2B digital landscape is changing
3. Hur vi använder nätet varierar förstås till viss del beroende på hur gamla vi är. ExploreCurate har hittat en rapport som tittar närmare på hur Millennials, Generation X och Babyboomers gör: Så påverkar åldern hur vi använder internet
Trevlig fortsättning på midsommarhelgen!
0 kommentarer på Tre länkar värda att läsa v.25 2015