Tre länkar värda att läsa v. 23 2015

Det finns mycket värt att läsa på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre intressanta artiklar inom mestadels digitalt, socialt och content.  God läsning!

chain-links

1. Vad är egentligen Content marketing? Hur definierar vi det? Debatten har varit het ett par gånger tidigare, och nu är den igång igen. Vilket jag tycker är mycket bra, vi behöver reda ut vad det är vi säger oss hålla på med. Thomas Barregren på Kntnt drog igång den med denna artikel: Ny definition av Content marketing?

Den fortsatta debatten kom att utspela sig i Facebookgruppen Content marketing i Sverige. Om du inte är medlem där så bli det, så kan du följa hur diskussionen kring en definition utvecklar sig samt hitta mycket annat läsvärt också.

2. Vi talar generellt för lite om SEO inom content marketing, och då tyvärr ofta i motsatstermer. Detta är en läsvärd artikel från en av de mest kända inom SEO i Sverige, Håkan Persson: Inbound marketing utan SEO är som McDonalds utan hamburgare

3. Den delande ekonomin, the sharing economy, blir en allt större del av samhället, med företag som Uber, AirBnB m.fl i fokus. Johan Svensson på Explore Curate har hittat en intressant rapport som ger dig en helhetsbild: Här är alla framgångsrika företag som bygger på att vi delar det som redan finns (rapport)

Trevlig avslutning på helgen och en bra början på arbetsveckan!

0 kommentarer på Tre länkar värda att läsa v. 23 2015

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.