Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital utveckling och digital marknadsföring. Denna vecka om världens bäst betalda YouTube som är 8 år, Så funkar Facebooks sökfunktion, Burger King trollade McDonalds med omvänd geotargeting samt Facebook testar shopping på Livesändningar. God läsning!
1. Gissa vilken YouTuber som dragit in mest pengar i år? Om du inte valde 8-åriga Ryan som provar leksaker så var du fel ute. Pewdiepie kom först på nionde plats: Åttaåring tjänar 200 miljoner på leksaksprovning
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
2. Nyfiken på hur Facebooks sökfunktion fungerar? Nu har de själva tagit fram en kort guide: How Facebook Search works, in under two minutes
3. Burger King använde omvänd geotargeting för att skoja med McDonalds nyligen, i samband med att man uppdaterade sin app. Smart sätt att skapa intresse: Burger King trolls McDonalds with reverse geotargeting
4. Facebook testar en shopping-variant för livestreamingvideo. Just nu bara i Thailand, där företagare tydligen börjat använda Facebook Live för att sälja sina varor. Låter lite som om kanaler som QVC skulle flytta över till Fejan: Facebook is testing a a shopping mode…
God läsning!
0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v 49 2018