Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital utveckling och digital marknadsföring. Denna vecka om Googles nya mobilhemsida, varumärken påverkas av osäkert innehåll på YouTube, Nätet allt mindre demokratiskt samt Instagram lägger till promote-möjlighet på Stories. God läsning!
1. Google uppdaterar sin mobila hemsida rejält. Ligger väl i linje med deras ambition att lösa alla våra informationsbehov direkt där istället för att skicka oss vidare till sajter: Google’s Homepage on Mobile…
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
2. Företag har länge oroat sig för negativ påverkan på varumärket när deras budskap syns tillsammans med osäkert eller kontroversiellt innehåll på t.ex YouTube. En ny undersökning bekräftar deras oro: Study confirms brands…
3. En rapport från Freedom House varnar för att nätet blir alltmer kontrollerat, avgränsat och demokratiskt: Freedom on the net 2018
4. Annonsmöjligheterna på Instagrams utökas med en ”promote”-möjlighet för Stories, där din Story kan bli synlig för fler snabbare: Instagram’s next cash cow…
God läsning!
0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 44 2018