Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital utveckling och digital marknadsföring. Denna vecka om viralt fungerar fortfarande på Facebook, VR kan visa framtidens samhälle, Svårt annonsera på Amazon samt Han är Instagrams nya boss. God läsning!
1. Är tiden för viralt innehåll förbi på Facebook? Nej säger Emanuel Karlsten som tittat närmare på hur det går för viralsajterna: Efter konkursen – är tiden nu…
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
2. VR är ett bra sätt att simulera framtida scenarios och ge människor möjlighet att uppleva dem, säger Elena Malakhatka, doktorand på KTH: VR är verktyget för att bygga den snara framtidens samhälle
3. I bl.a USA är Amazon en av de tre stora annonsplattformarna tillsammans med Facebook och Google. Men många annonsörer har svårt att använda plattformen rätt: Retailers are struggling to nail…
4. Nyfiken på vem som tar över Instagram efter grundarnas avhopp? Här är ett porträtt av Adam Mosseri: Meet Instagram’s new boss
God läsning!
0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 41 2018