Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital utveckling och digital marknadsföring. Denna vecka om Vinnovas nya GD, Troll och botar plågar även Star Wars, Att vara YouTube-stjärna i USA samt Facebook testar Snap Map-kopia. God läsning!
1. Darja Isaksson är ny GD för Vinnova och ser framför sig större transformationer än vi någonsin tagit tidigare, och där den digitala dimensionen alltid finns med: Vinnovas nya boss – ”innovationer är vårt enda hopp”
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
2. Troll och botar är inte bara faktorer på Twitter när det gäller politik, även missnöjet med senaste Star Wars-filmen kom i hög grad via den sortens aktivitet: Study on the Last Jedi’s Twitter hater finds…
3. Om du vill veta mer om hur det är att vara YouTube-stjärna i USA så har Business Insider gjort en lång läsvärd artikel med komikern Brandon Rogers: YouTube star tells the inside…
4. Facebook plockar lite mer från Snapchats skafferi och testar en uppdatering av sin Nearby Friends-funktion så den påminner mer om Snap Map: Facebook tests Snap Map style….
God läsning!
0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 40 2018