Fyra länkar värda att läsa v. 40 2017

Det finns mycket spännande på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre-fyra intressanta artiklar. Denna vecka om hur Nissan använder påverkare genom köpresan, Coke sponsrar virtuell influencer, Google tog in oseriösa nyheter samt Snapchat börjar med AR-konst. God läsning!

1. Att använda påverkare i olika stadier av köpresan är en intressant möjlighet för företag. Econsultancy har tittat närmare på hur bilmärket Nissan gör: How Nissan works with influencers…

Nyhetsbrev

Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.

2. Världens första virtuella influencer är en fotbollspelare i FIFA 18 som sponsras av Coca Cola: What Coca-Cola’s sponsorship of Fifa 18…

Men vi minns väl alla att Coke använde Max Headroom i sin reklam redan på 1980-talet:

3. Utmaningarna för företag som Facebook och Google kring att skilja seriösa nyhetsförmedlare från oseriösa fortsätter. Senast plockade Google upp två trådar från det ökända trollnästet 4chan i sin top stories: After it’s 4chan slip-up…

4. Snapchat ska börja med konstutställningar världen över som bara kan ses via appen. Konst i Augmented Reality med andra ord: Snapchat is reportedly hiding virtual art

 

God läsning!

0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 40 2017

Skriv en kommentar

Din e-post adress kommer inte att visas.