Här är fyra intressanta artiklar från veckan som gick, mest om digital utveckling och digital marknadsföring. Denna vecka om Swish dominerar svensk e-handel, Adobe köper Marketo, Märklig dödstrend på Instagram samt fejkade övergreppshistorier säljer bantningspiller på Twitter God läsning!
1. Swish går betydligt bättre än t.ex Apple Pay i den svenska e-handeln enligt ny rapport från Dibs. I rättvisans namn är tillgängligheten på Apple Pay låg vi banker, men det stämmer också att Swish är ett ovanligt lyckat exempel på fungerande, snabba digitala betalningar: Swish slår ut…
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
2. En stor nyhet inom marknadsteknologivärlden: Adobe köper Marketo. Nu kan de erbjuda ett av de största marketing automation-programmen tillsammans med sina Creative Cloud- och Customer experience-tjänster
3. En ny trend på Instagram är att be sina följare kommentera med RIP (rest in peace). Engadget frågar varför: Why are people pretending to be dead on Instagram?
4. På Twitter säljs dietpiller med hjälp av falska berättelser om övergrepp och stulna bilder: The bizarre Twitter diet pill scheme
God läsning!
0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 38 2018