Det finns mycket spännande på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre-fyra intressanta artiklar. Denna vecka blir det egentligen sju, eftersom tre handlar om Facebooks målgruppssiffror. Därtill Pokemon Go ett år senare, digital kultur samt Amazon värvar YouTube-influencers. God läsning!
1. Hur noga är Facebook egentligen med siffrorna på sina användare. Breakit menar att de bluffar, Rufus Lidman på Sveriges Annonsörer håller med medan Amanda Oxell menar att det finns andra förklaringar. Debatten pågår fortfarande. Boom, tre länkar i ett svep.
2. Vad har hänt med Pokemon Go, som var så i ropet för ett år sedan? Breakit har titta närmare: För ett år sedan spelade alla…
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
3. Vad innebär det egentligen att ha en digital kultur? Econsultancy menar att de hittat tio företag som är exempel på detta: 10 companies with a digital culture
4. Amazon smög igång ett eget influencer-program i våras, där påverkare kunde registrera sig och tjäna pengar genom att pusha produkter. I dagarna har man öppnat upp det för en viktig grupp – YouTube-influencers. Mycket intressant utveckling: Amazon’s social media ”Influencers” program opens up…
God läsning!
0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 34 2017