Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital utveckling och digital marknadsföring. Denna vecka: Nu vill Facebook jobba ihop med media igen, Google gör enstaka poddavsnitt sökbara, Streamingkriget hårdnar i USA samt Integration nyckel i martech-utvecklingen. God läsning!
1. Nu vill Facebook jobba nära publicister igen, efter att ha skruvat ned deras synlighet rejält de senaste åren. En särskild nyhetsflik ska vara på gång, och FB är beredd att betala för innehållet: Facebook offers news outlets millions of dollars…
2. Google gör enstaka poddavsnitt sökbara – nu blir det lättare att hitta avsnittet utifrån vad de handlade om eller vem som var med: Google will start surfacing…
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
3. Streamingkriget hårdnar i USA – Disneys senaste drag mot Netflix och andra konkurrenter inom streaming är att erbjuda ett paket med Disney+, Hulu och ESPN+ för samma pris som Netflix. Men fortfarande oklart hur de tänker konkurrera utanför USA: Disney will bundle…
4. Verktyg tar en allt större plats i marknadsföring idag. Men där de flesta har varit stand-alone eller delar av större ”suites” tidigare har integration och att vara en del av ett ekosystem alltmer blivit standard: Platform ecosystems are…
God läsning!
0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 32 2019