Det finns mycket intressant på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre-fyra intressanta artiklar. Denna vecka om adblocker-kriget, B2B-ehandel, LEGO i sociala medier samt marknadsförares intresse för bilar. God läsning!
1. En pågående konflikt kring adblockers-hantering står mellan Facebook, som vill ge sina användare annonser även om de försöker blocka dem, och Adblocker Plus, den största tjänsten på området. Facebook trodde de hade lyckats komma runt blockeringen, men Adblocker Plus kom snabbt igen: Adblocker Plus has already defeated Facebook’s new ad blocking restrictions
2. I våras körde Internetworld en serie artiklar om B2B e-handel av Urban Lindstedt. Nu finns de samlade på ett och samma ställe. Jobbar du med B2B är de värda att titta på, det finns mycket att göra inom e-handel på det området – trots ett tydligt behov: Därför ligger B2B e-handel efter
3. LEGO är duktiga på sociala medier och innehåll. I en intervju med Content Marketing Institute berättar Lars Silberbauer, globalt ansvarig för sociala medier och sök, men om de jobbar: LEGO shares building blocks for social media content fans love
4. Bilar, inte smartphones, är det som börjar intressera marknadsförare alltmer. Inte bara för den uppenbara möjligheten att sätta upp smartare billboards vid vägar, utan fr.a för att kunna samla in data från dem och kunna skicka riktade erbjudanden direkt till dem: Move over, phones. Cars are becoming the new mobile target for marketers
God läsning!
0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 32 2016