Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital utveckling och digital marknadsföring. Denna vecka: Vi gillar emojis i marknadsföring, Netflix dåliga siffror kan vara värre för Disney, Twitter uppdaterar rejält samt Därför är det så svårt att logga in på nyhetssajter från sociala medier. God läsning!
1. Konsumenter är positiva till emojis i marknadsföring, om det är rätt emoji, visar ny undersökning från Adobe: Ny studie…
2. Netflix tappade över 100,000 prenumeranter i USA och nådde bara hälften av förväntade prenumeranter globalt, enligt senaste kvartalsrapporten. Men de dåliga nyheterna kan vara värre för konkurrenter som Disney m.fl än för Netflix, spekulerar Fast Company: Netflix’s subscriber growth stalled…
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
3. Twitter har gjort en rejäl uppdatering av sitt användargränssnitt, vilket har möts av förvånansvärt lite protester. Trots bristen på turbulens är den nya designen något som kommer ge Twitter stora möjligheter att snabbt rulla ut förändringar: Twitter’s redesign isn’t about you
4. Varför måste vi hela tiden logga in på nyhetssajter när vi hittat dit från t.ex sociala medier? Det finns tekniska orsaker till varför användarupplevelsen inte är bättre: Why you have to keep logging in…
God läsning!
0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 29 2019