Varje vecka väljer jag ut fyra intressanta artiklar från senaste tiden, mest om digital utveckling och digital marknadsföring. Denna gång om IT-miss i Stockholms skolor gör att vuxna kan chatta med barn de inte känner, Snapchat går in på andra plattformar, Amazons användarrecensioner ofta fejkade samt Är YouTubes guldålder över? God läsning!
1. Skolbarn och främmande vuxna kan chatta via skolplattform. Ännu ett starkt avslöjande från Computer Sweden, som har tittar närmare på en obehaglig miss i IT-strukturen för Stockholms skolor: Vuxna kan chatta med barn de inte känner på Stockholm skolplattform
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
2. Snapchat försöker lösa vikande intäkter genom att göra Stories och annat tillgängligt hos t.ex Tinder och genom att gå in i spelvärlden: Snapchat will power Stories and ads in other apps
3. Om du använder användarrecensioner på Amazon när du fattar köpbeslut var försiktig. En stor andel av dem, särskilt i vissa kategorier, är fejkade eller köpta. Dags för Amazon att städa upp: Consumers largly unaware of fake reviews problem on Amazon
4. Är YouTubes guldålder över? Missnöjet ökar bland de som skapar innehåll direkt på plattformen, som Pewdipie, när fokus istället hamnar på mer traditionellt videomaterial: The golden age of YouTube is over
God läsning!
0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 15 2019