Det finns mycket spännande på nätet, och det är lätt att man missar något. Varje vecka delar jag med mig av tre-fyra intressanta artiklar. Denna vecka om läs/lyssningstips för e-handlare m.fl, Bubbleroom ser fördelar med kundernas egna bilder, hur gör man en bra redaktionell kalender samt psykologi ger bättre e-postmarknadsföring. God läsning!
Dagen efter den fruktansvärda händelsen i Stockholm är inte läsvärda länkar det vi mest tänker på. Å andra sidan behöver vi också känna att livet går vidare. Därför postar jag som vanligt. Till dig som läser det sänder jag varma hälsningar och tankar.
1. Christer Pettersson har gjort en bra sammanställning av bloggar, poddar och böcker av intresse för digitala marknadsförare och e-handlare: Lästips och inspiration för e-handlare
Nyhetsbrev
Vill du ha alla poster från staunstrup.se i ett enda nyhetsbrev varje vecka? Fyll i din e-postadress så kommer det raka vägen till inkorgen.
2. E-handlaren Bubbleroom ser större engagemang och färre returer sedan man integrerade kundernas egna bilder i sitt flöde: Bättre konvertering och färre returer…
3. Hur gör man en bra redaktionell kalender? Content marketing institute har uppdaterat sin matiga genomgång i ämnet: Editorial calendar templates
4. En intressant föreläsning på Webbdagarna i Stockholm i år var Nancy Harhuts. Hon pratade om hur resultaten i vår e-postmarknadsföring kan bli bättre om vi förstår och använder grundläggande psykologiska mekanismer: Så lyckas du med din e-postmarknadsföring
God läsning!
0 kommentarer på Fyra länkar värda att läsa v. 14 2017